Verlof aanvraag

Het beslissen over het toekennen of afwijzen van een verlofaanvraag op onze school is een taak die met zorg en begrip door ons wordt benaderd.
Aan de ene kant zijn er de ouders die vaak gegronde redenen hebben om verlof aan te vragen, zoals familieverplichtingen, bijzondere gelegenheden of persoonlijke omstandigheden.
Aan de andere kant is er de school die zorgt voor een consistente en effectieve onderwijsomgeving voor alle leerlingen en die gebonden is aan de leerplicht wetgeving.

Leerplicht geeft ons daarom kaders waarbinnen wij als school mogen handelen en beslissen. Het geeft u als ouder ook duidelijkheid wanneer en hoe u verlof kunt aanvragen.

Bij het beoordelen van de aanvraag maken wij gebruik van deze kaders en proberen wij de belangen van het gezin en de school zo goed mogelijk te behartigen.

Bijlage: Richtlijnen voor extra verlof

Bijlage: Verlof buiten schoolvakanties

Je kunt de aanvraag (zie hieronder) sturen naar:

Vuurvlinder_Directie@salto-eindhoven.nl