Medezeggenschapsraad (MR)

In de MR worden beleidsmatige en praktische zaken rondom school besproken. De MR bestaat uit twee geledingen, een oudergeleding en een teamgeleding.

De directie neemt de MR van de Vuurvlinder met behulp van gesprek mee in processen die spelen op school. De MR fungeert als sparringpartner, heeft in sommige onderdelen adviesrecht of instemmingsrecht. Op die manier kan de MR meedenken en invloed uitoefenen

Mocht u interesse hebben om zitting te nemen in de MR, dan kunt u zich verkiesbaar stellen als de zittingstermijn van 1 van de huidige ouders afloopt. Een termijn is vastgesteld op 3 jaar.

Als u interesse heeft kunt u ook een keer een vergadering bijwonen. De vergaderingen zijn terug te vinden op de kalender.

Het mailadres van de MR van De Vuurvlinder is: VUURVLINDER_MR@salto-eindhoven.nl.

Vergaderdata 2024-2025

• Dinsdag 24 september 2024
  • Maandag 18 november 2024
  • Dinsdag 21 januari 2025
  • Dinsdag 18 maart 2025
  • Maandag 12 mei 2025
  • Maandag 16 juni 2025

Voor de scholen van SALTO is een Gemeenschappelijke MedezeggenschapRaad ingesteld (GMR). De GMR bestaat uit een afvaardiging van de gezamenlijke Saltoscholen.

Ouderraad (OR)

Ouders die graag betrokken zijn bij het onderwijs van hun kind, kunnen deelnemen aan de OR. De OuderRaad coördineren en ondersteunen bij groepsoverstijgende projecten zoals bijvoorbeeld Sinterklaas, kerst, carnaval en het cultureel project. Ook mobiliseren zij hulpouders.

Je kan de leden van de OR bereiken via vuurvlinder_ouderraad@salto-eindhoven.nl. Natuurlijk kan je op het schoolplein ook altijd leden aanspreken als u vragen of opmerkingen hebt.