Leerlingvolgsysteem
Het onderwijsaanbod op De Vuurvlinder leidt tot een goede balans tussen sociaal-emotionele ontwikkeling en cognitieve ontwikkeling. Om dit te borgen dienen beide ontwikkelingen gevolgd te worden. Hiervoor worden de volgende instrumenten ingezet.
Voor de cognitieve ontwikkeling:
- Leerling en onderwijs volgsysteem van CITO (LOVS), voor groep 1 t/m 8.
- Eindtoets Route 8.
- Registratie via toetsmap en digitaal registratiesysteem Parnassys, voor groep 1 t/m 8.
Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling:
- Vragenlijsten per leerling in Looqin, in te vullen door de leerkracht, voor groep 1 t/m 4.
- Vragenlijsten per leerling in Looqin, in te vullen door zowel de leerling als de leerkracht, voor groep 5 t/m 8.
- Registratie via toetsmap en digitaal registratiesysteem Parnassys, voor groep 1 t/m 8.


Natuurlijk willen we ook communiceren met ouders over de voortgang van uw kind(eren). Dit doen we verschillende keren per jaar via gespreksgelegenheid en verslagen.
- Groep 1: huisbezoek of kennismakingsgesprek.
- Groep 1 t/m 7: kennismakingsgesprek, 2x schriftelijk verslag gericht op sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling, 3x mogelijkheid tot gespreksgelegenheid.
- Groep 8: kennismakingsgesprek, 1x schriftelijk verslag gericht op cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling, adviesgesprek, Uitslag eindtoets Route 8, 1x schriftelijk verslag gericht op sociaal-emotionele ontwikkeling.